Voor Kapsalon de Kapper in Ommen hebben wij de campagne ‘Tijd voor een felicitatie’ bedacht en uitgevoerd om het 20 jarig jubileum onder de aandacht te brengen in het verzorgingsgebied.
Het draait hierbij om het gegeven dat we de klant de mogelijkheid willen bieden Kapsalon de Kapper te feliciteren! Dat hebben we gedaan door de klant in de spotlight te zetten. Via een Wall of Fame in de kapsalon en online via Facebook.
Dit hebben we natuurlijk groots in het verzorgingsgebied aankondigen en om die reden zetten we de volgende zaken in.
Hoofdboodschap in de communicatie
Tijd voor een felicitatie (refereert naar de pay-off ‘tijd voor jezelf’)
Naast de verschillende middelen die we hebben ingezet willen we twee uitlichten.
Wall of Fame
In de kapsalon is achter de bank een Wall of Fame gecreëerd waarop de klant een foto kan ophangen nadat hij/zij is geknipt. De foto zal worden gemaakt met een polaroidcamera.
Klanten gingen vanuit nieuwsgierigheid de foto’s bekijken en erover spreken. Omdat er steeds weer nieuwe foto’s bijkomen wisten we het momentum van de verjaardag te verlengen/langer en vast te houden bij klanten. Op de vloer werden klanten gestimuleerd om actief bezig te gaan met de foto’s. Termen als gefeliciteerd, van harte, selfie en een stickertje werden bij de foto geplakt wanneer je vrijgezel bent werden verwerkt in dit concept.
Ook kun je via Facebook Kapsolon De Kapper feliciteren en kans maken op een geweldige hoofdprijs, namelijk dat je haar een jaar lang gratis geknipt zal worden. Hiervoor is speciaal een Facebook app opgezet.