Kaamps, in essentie een melkveehouderij, staat midden in de natuur, een plek waar het hedendaagse boerenleven van vandaag geleefd wordt. Hier ligt de oorsprong van diverse zuivelproducten die gemaakt worden van de melk van de koeien van Kaamps. Oorsprong betekent in deze context ook dat we weer terug gaan hoe er vroeger werd geboert, alleen in de tijd van vandaag.
Dus met respect voor flora en fauna op het landgoed bestiert de huidige generatie het landgoed en zetten ze in op een duurzame toekomst voor mens en dier. Door gastvrij te zijn binnen alle facetten van Kaamps zorgen zij ervoor dat jongere en oudere generaties na een betekenisvol bezoek huiswaarts keren.
Ontdek ons boerenleven.
Met het gehele team draagt Kaamps zorg voor het duurzaam doorgeven van onze wereld van de boer, koe en natuur aan de latere generaties. Tijdens een bezoek aan Kaamps kun je leren hoe de toekomst van de duurzame melkveehouderij eruit ziet.
Door de staldeuren letterlijk wagenwijd open te zetten tonen we niet alleen hoe gastvrij Kaamps is, maar zorgen alle medewerkers ervoor dat je op een laagdrempelige manier de duurzame wereld over het boerenleven kunt ontdekken. Zo laten we zien welke rol wij, als boer, in de wereld m.b.t. klimaatneutrale zuivel, dier en welzijn en de duurzame toekomst spelen en welke impact dit heeft op de directe omgeving voor toekomstige generaties.
De boer zorgt voor balans tussen deze eeuwenoude samenwerking (koe-natuur-boer) zodat jong en oud hier de vruchten van kunnen plukken. Ontdek het boerenleven. Hier ligt de oorsprong van Kaamps.
Kaamps: het is onze missie om alle facetten
van onze duurzame melkveehouderij
op jong & oud te kunnen overdragen.
We ontwikkelden een sterke merkidentiteit, passend bij de diensten van nu en voor de toekomst. Vanuit de merkstrategie hebben we hun (mentale) identiteit opnieuw vastgelegd. Van hieruit is de naam aangepast, is er een krachtig logo ontworpen en zijn alle huisstijl elementen vastgesteld in een praktisch huisstijl handboek. Van merkbelofte tot keuze in kleur en lettertype. Van hun merkpersoonlijkheid tot keuze in vorm en illustraties. Van een krachtige merkbelofte tot keuze in grid, opbouw en keuze in fotografie. Alle merkelementen kwamen aanbod.
De primaire kleur groen is de natuurkleur. Het symboliseert kalmte, gezondheid, frisheid, maar ook onervarenheid. Een associatie met nieuw leven, jong, energievol en met natuurlijk een associatie met duurzaamheid. Groen staat voor beleven en ontdekken. De kleur van de oorsprong en toekomst.
De secundaire kleur oranje symboliseert warmte, openheid en gastvrijheid. Een opwekkende en euforische kleur voor de educatieve kant. De grijstinten staan voor intelligentie, geborgenheid en kennis.
Dat we vanaf nu Landgoed Kaamps Kaamps noemen is een weloverwogen conclusie na een fundamenteel gesprek over de voor- en nadelen van de merknaam. Na een brainstorm te houden over de naam vanuit de merkidentiteit is besloten om eenvoudigweg het woord “Landgoed” te laten vallen. Een krachtige vervolgstap in de branding waarbij de merkidentiteit en imago nog dichter bij elkaar komen te liggen.