eStores International

Hoe wij de intrinsieke motivaties hebben verwerkt in een strategie en hebben omgezet naar een uitgesproken visuele identiteit.

De case.

Opdrachtgever
eStores International
Branche
Online detailhandel
Diensten

De definitie van het merk

  • Merkpurpose
  • Merkpositionering
  • Merkverhaal
De activatie van het merk

  • Visuele en verhalende merkidentiteit
    • Logo ontwerp
    • Kleurenpalet
    • Typografie
    • Beeldtaal
    • Vormen
  • Website-ontwerp

De uitdaging

Vanuit jarenlange ervaring verkochten zij diverse producten voor de klussende mens online met succes. Wat als we dit ook mogelijk maken voor producenten en leveranciers? Met deze oplossing ontzorgen ze al snel fabrikanten en merken in het snel betreden van de online markt. De tijd is rijp dat we dit nieuwe bedrijf een professionele identiteit geven. 

De verandering

Dat lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Met onze werkwijze hebben we de essentie van het nieuwe bedrijf naar boven gehaald en ontwikkelt naar een kernachtig strategisch design dat volledig aansluit bij de cultuur en hoe eStores International de online markt wil bestormen.

MerkStrategie

Met behulp van onze MerkScan, waarbij we een gestructureerd gesprek hebben over het bedrijf, product of diens, werden de drijfveren van de stakeholders Wilfred, Nico en Jeffrey alsmaar duidelijker. Naast dat we heel feitelijk weten wat E-Stores International maakt, wel of niet in opdracht van de fabrikant, merken beschikbaar voor de online markt. De webshops ontzorgen fabrikanten vanaf productie met het gehele online verkoopproces van magazijn tot installatie. Alle opgehaalde input hebben we verwerkt in ons Brand Strategy Framework dat zich opbouwt rond dit idee. 
Een basis waarop de visie, missie, merkwaarden en belofte konden worden ontwikkelt. Rondom dit prachtige vertrekpunt hebben we het merk opgebouwd wat dan ook heeft geresulteerd in een krachtig merkverhaal dat vertelt moet worden aan de wereld van webshops. 

MerkIdentiteit

De visuele identiteit van eStores International

is zorgvuldig ontworpen om de positionering en persoonlijkheid van het nieuwe merk te visualiseren.

Voor een merkeigenaar die snel, beter en efficiënt de online markt wil betreden is E-Stores International de partij die doet wat zij zeggen. Brekend met de standaard om de snelste, beste, efficiëntste te zijn waarbij de consument centraal staat. Desgewenst reikt de service tot en met de installatie aan toe. Power to the people.

Kleurenpalet

Het kleurenpalet springt de creativiteit en de passie je tegemoet. De gekozen kleuren ondersteunen natuurlijk de krachtige merkidentiteit.

warm oranje

#f38d01

passievol rood

#ff1d39

gradient

Typografie

Dit merk vraagt om een stevige typografie die de strategie ondersteunt en kracht bij kan zetten.

1. typografie eStores International BrandZuiver
typografie eStores International BrandZuiver

Toepasbaarheid logo

Het logo is zogezegd responsive en toepasbaar als favicon of voor je sociale waar je actief bent. Ook is het logo doorontwikkelt naar een  kwaliteitslabel.

MerkActivatie

Nu start het avontuur van eStores International

Wanneer de strategie de brug naar het ontwerp heeft geslagen komen de marketing middelen aan bod. In dit geval een visitekaartje.

Portfolio eStores International BrandZuiver estores international visitekaartje

Website

Met een ontwerp voor de website hebben we eStores International hebben we ze op weg geholpen om snel en efficiënt de website live te zetten.