De BrandNavigator ™ is het GPS voor je merk. Een eenvoudig model dat de volledige blauwdruk van het merk bevat zodat je aan de groei van je merk kunt gaan bouwen.
Wanneer dit inspirerende vertrekpunt is vastgelegd bepaal jij de koers naar de toekomstige positie van het merk.
Waarom heb je dit nodig?
Met de BrandNavigator ™, een door Robin Veurink ontwikkelt strategisch model, lijnen we organisaties uit om merken vanuit hun kern te activeren én koers te bepalen.
- Gebrek aan focus of richting;
- Interne onduidelijkheid;
- Zwakke positionering;
- Moeite met het vertalen van merk naar gedrag of klantbeleving.
”Met de BrandNavigator ™ als basis ontwerpen we merken die helder zijn van binnen, aantrekkelijk van buiten én in je in staat stelt om een duurzame relatie ontwikkelen met de drie belangrijkste merkdrijvers.
Robin Veurink, LEVEL-C Brand Strategist
Wat levert me dat op?
Wanneer de strategie van je merk is vastgelegd in de BrandNavigator ™ zal het je helpen bij het nemen van heldere beslissingen en onder welke voorwaarden de gewenste associaties voor jouw merk wilt creëren en je het merk wilt versterken.
- Verbeteren van merkloyaliteit;
- Verbeteren van merkvoorkeur;
- Verbeteren van medewerkerstevredenheid;
- Verbeteren van innovatie.
Wat zijn de essentiële componenten?
Met de BrandNavigator™ leg je de essentiële componenten van je merk vast zodat je met vertrouwen kunt koersen naar jullie unieke merkpositie. In het GPS voor jouw merk beantwoorden we de 4 merkstrategie vragen.
1. Waarom?
Waarom besta je? Waarom doe je wat je doet. De vlag waar iedereen achter wil rennen. Dit draait om je visie, jullie stip op de horizon.
2. Wie?
Wie ben je als een persoon, welke waarden streef je na wanneer je op zoek bent naar nieuwe medewerkers?
3. Hoe?
Hoe doe je dingen (missie) en hoe zie, voel en klink je?
4. Wat?
Wat bied je aan? Dit onderdeel gaat over de positionering en wat je zal beloven.
De BrandNavigator ™ is het inspirerende vertrekpunt dat ervoor zorgt dat je vanuit een krachtige kern verbinding kunt maken met de belangrijkste merkdrijvers. De activatie vind plaats via de touch-points van het merk die jij bepaalt.
- medewerkers;
- consument;
- markt.