De BrandNavigator™ is niet alleen een GPS voor je merk, maar vooral het groeikompas voor een prachtig ontworpen organisatie. Een eenvoudig, maar diep model dat de blauwdruk van jullie organisatie én merk zichtbaar maakt, zodat je gericht kunt bouwen aan duurzame groei.

Wanneer dit inspirerende vertrekpunt is vastgelegd, kun je met vertrouwen de koers bepalen naar de organisatie én merkpositie die je in de toekomst wilt innemen.

Meer weten over de BrandNavigator ™? Lees dan verder.

BrandNavigator BrandZuiver GPS

Veel middelgrote organisaties hebben ambitieuze groeidoelstellingen, maar zijn onderweg een beetje scheef gegroeid. Structuur, cultuur, merk en klantbeleving lopen niet gelijk. Dit noemen we Brand Gap!

Kenmerken:

  • losse initiatieven die geen geheel vormen;

  • een merk dat op papier mooi is, maar in de praktijk weinig doet;

  • medewerkers, markt en doelgroep die niet helder herkennen waar je nu écht voor staat.

Waarom heb je dit nodig?

Met de BrandNavigator™, een door Robin Veurink ontwikkeld strategisch model, ontwerpen we de organisatie vanuit de kern. We lijnen organisatie, merk en merkdoelen op elkaar uit, zodat je merk geen los project is, maar de logische uitkomst van een goed ontworpen organisatie.

De BrandNavigator ™ helpt bij het oplossen van veelvoorkomende strategische problemen:

  • Gebrek aan focus of richting;
  • Interne onduidelijkheid;
  • Zwakke positionering;
  • Moeite met het vertalen van merk naar gedrag of klantbeleving.

Met de BrandNavigator™ ontwerpen we een organisatie- en merkblauwdruk die van binnen én van buiten klopt en de drie belangrijkste merkdrijvers, cultuur, markt en doelgroep, op één lijn brengt, zodat groei, rendement en strategische focus geen toeval zijn maar het logische gevolg.

Robin Veurink, LEVEL-C Brand Strategist
Wat levert me dat op?

Wanneer de strategie van je organisatie en merk is vastgelegd in de BrandNavigator™, heb je één concreet kompas dat helpt bij het nemen van beslissingen: waar je wél en niet in investeert, welke klanten je prioriteit geeft en welke initiatieven echt bijdragen aan jullie groei.

Strategische voordelen van de BrandNavigator ™:

  • Verbeteren van merkloyaliteit;
  • Verbeteren van merkvoorkeur;
  • Verbeteren van medewerkerstevredenheid;
  • Verbeteren van innovatie.

Kort gezegd: je krijgt een merk- én organisatieblauwdruk die helpt om consequent keuzes te maken die bijdragen aan groei, marge en merkwaarde.

Wat zijn de essentiële componenten van de BrandNavigator ™?

Met de BrandNavigator™ leg je de essentiële componenten van je merk vast zodat je met vertrouwen kunt koersen naar jullie unieke merkpositie. In het GPS voor jouw merk beantwoorden we de 4 merkstrategie vragen.

1. Waarom besta je BrandNavigator ™ van BrandZuiver

1. Waarom?

Waarom besta je? Waarom doe je wat je doet. De vlag waar iedereen achter wil rennen. Dit draait om je visie, jullie stip op de horizon.

2. Wie ben je als een persoon BrandNavigator ™ van BrandZuiver

2. Wie?

Wie ben je als een persoon, welke waarden streef je na wanneer je op zoek bent naar nieuwe medewerkers?

3. Hoe doe je dingen BrandNavigator ™ van BrandZuiver

3. Hoe?

Hoe doe je dingen (missie) en hoe zie, voel en klink je?

4. Wat bied je aan BrandNavigator van BrandZuiver

4. Wat?

Wat bied je aan? Dit onderdeel gaat over de positionering en wat je zal beloven.

De BrandNavigator™ kun je zien als de basis van een ecosysteem voor prachtig ontworpen organisaties. In dat ecosysteem werk je bewust met contrast: de relatie tussen verschillen binnen en buiten de organisatie.

Door die relatie van verschillen goed te ontwerpen, tussen wie jullie zijn, wat jullie bieden en hoe de rest van de markt zich gedraagt ontstaat een scherpe en betekenisvolle positie.

Dat zorgt ervoor dat drie cruciale merkdrijvers bewust voor jullie kiezen:

Cultuur

Mensen willen bij jullie werken en blijven omdat ze zich herkennen in het verhaal en de manier van werken.

Markt

Consumenten, maar ook partners, investeerders en stakeholders begrijpen duidelijk waar je voor staat en wanneer ze bij jullie moeten zijn.

Doelgroep

De juiste consumenten herkennen jullie sneller, begrijpen jullie meerwaarde en kiezen bewust voor jullie organisatie.

De activatie van je merk en organisatie-identiteit vindt vervolgens plaats via de touchpoints die jij bepaalt: van sales en onboarding tot service, communicatie en recruitment. De BrandNavigator™ zorgt dat al deze activiteiten onderdeel zijn van één samenhangend ecosysteem, in plaats van losse initiatieven.

Merkregisseur | Helpt organisaties richting geven van binnenuit | Oprichter BrandZuiver