Skip to main content

Dit is onze aanpak.

Vanuit een bewezen methode navigeren we naar de toekomst van je merk.

BrandZuiver Methode aanpak klein

Merken worden sterker wanneer cultuur, publiek en markt met elkaar zijn uitgelijnd.

Hoe we dat doen? Met de BrandNavigator, een door Robin Veurink ontwikkelt strategisch model, lijnen we organisaties uit om merken vanuit hun kern te activeren én koers te bepalen.
De BrandNavigator helpt bij het oplossen van veelvoorkomende strategische problemen:

  • Gebrek aan focus of richting
  • Interne onduidelijkheid
  • Zwakke positionering
  • Moeite met het vertalen van merk naar gedrag of klantbeleving
Met de BrandNavigator als basis ontwerpen we merken die helder zijn van binnen, aantrekkelijk van buiten én in staat om duurzaam te groeien.

Zo zetten we de koers uit naar jouw positie.

We bieden je een overzichtelijk proces om met vertrouwen naar de toekomst van je merk te koersen.

Een duidelijke merkkoers
begint wanneer
strategie & creativiteit
worden samengebracht.

Ons navigatieplan bevat de fundamentele stappen voor het uitzetten van jouw koers.

Jouw medewerkers, jouw publiek en jouw positie in de markt zouden dezelfde betekenis aan jouw merk moeten toekennen.
Om ervoor te zorgen dat deze drie merkdrijvers met elkaar worden verbonden gaan we aan de slag om de essentiële componenten van de BrandNavigator in te vullen. Hiervoor passeren we een aantal stappen zodat we een krachtig vertrekpunt kunnen leggen voor de ontwikkeling van het ontwerp.
Alleen zo kan het strategische ontwerp de brug naar de gewenste oplossing bouwen. Bijvoorbeeld de visuele identiteit of wervingscampagne.

0

Kennismaking

Klinkt heel logisch en is cruciaal. Hier begint het allemaal namelijk. Met interesse in elkaar pluizen we de uitdaging uit die voor je ligt. Met goede vragen, eerlijke antwoorden maken we de opdracht duidelijk.

1

Analyse

Met de opdracht en doelstellingen in de hand keren we het probleem binnenstebuiten. Tijdens deze fase doen we dat samen via een workshop en door gedegen onderzoek te plegen kunnen we een inspirerende strategische kern voor de toekomst van jouw merk uitdenken.

2

Strategie & concept

Hier komt alles samen hoe wij onze gedachten hebben weten om te zetten naar een unieke merkstrategie. Een strategie die de concurrentie het nakijken geeft waarbij we onze eerste concepten aan jullie zullen presenteren.

3

Ontwerp

De toekomst van de merkstrategie schaven verder bij tot een definitieve vorm. Een complete visuele identiteit met een begroting van middelen dat past bij jouw doelen. Kies je ook voor een unieke positionering dan zal hiervoor een passend ontwerp voor worden ontwikkelt.

4

Activatie

Het moment is daar om het strategisch ontworpen concept te activeren. Denk aan de drukker, websitebouwer, animator, videoproductie, etc. Wij begeleiden ons idee zodat jouw merk in én buiten de organisatie kan worden geactiveerd.

5

Koers

De strategische kern is gevisualiseerd, de belangrijkste uitingen zijn geproduceerd én getest. Nu gaat het erom dat je groeiende merk consistent laat zien aan jouw publiek. Jullie stip aan de horizon leggen we in woord en beeld vast zodat jullie hier consistent naar toe kunnen koersen.

*

Nou en?

Wat levert je dit op? Een uniek statement, dat beloven we. Eentje die het verschil gaat maken en jouw product, bedrijf of organisatie apart zet. Door ons uitgedacht en uitgewerkt. Zet ons aan het denken en begin met de eerste stap.

Contact
Close Menu

Over BrandZuiver

G50
Hanzelaan 95
8017 JE ZWOLLE

T: 06 – 81 61 73 58
E: contact@brandzuiver.nl