Ben jij al Omm’?

ter promotie van de gemeente Ommen
campagne BrandZuiver

Details

  • Client Gemeente Ommen
  • Date 08/01/2014
  • Categories campagnes, social media
View Website

Afgelopen week hebben wij de campagne Ben jij al Omm’? voor Helemaal Ommen uitgevoerd. Helemaal Ommen is het merk waarmee gemeente Ommen naar buiten treedt en ondermeer evenementen onder de aandacht brengt. In dit geval kregen we de opdracht om Ommen landelijk onder de aandacht te brengen.

Het concept dat BrandZuiver i.s.m. VW Lovebugs heeft voorgesteld is het volgende: Zie Ommen als een groot restaurant met heerlijke smaken waarvan de burgemeester de gastheer is. De gastheer stopt het restaurant Ommen in een busje en laat toekomstige gasten kennis maken met de menukaart van Ommen. Ben jij al Omm’?

Vervolgens hebben we dit idee aangevuld met streekfoodbattle met Valkenburg waarbij de beste koks van beide steden de burgemeesters de heerlijkheden voorschotelden. Dit gebeurde midden in de stad Valkenburg waarmee Ommen jaarlijks van positie wisselt als het gaat om het aantal overnachtingen per jaar. De kok die Ommen meenam is Johan Drenth, ook wel de Vechtdalkok genoemd. De bus werd bepakt en bezakt met typische streekproducten uit Ommen zodat men Ommen kon proeven, ruiken en voelen!

Het concept is vervolgens uitgewerkt in een tweetal verschillende persmomenten, een promotietour met een authentieke VW bus (T2 voor de liefhebber) en een like&win actie voor op de Facebookpagina van Helemaal Ommen. Het eerste persmoment was opgezet om de lokale pers te interesseren voor het vertrek uit Ommen en dit was dan ook gepland rond het moment van het uitluiden van de Ommer Bissingh.

Nadat de burgemeester Ahne en de Vechtdalkok uitgezwaaid waren vertrok de VW lovebug richting Valkenburg om de volgende ochtend het restaurant Ommen op te bouwen in Valkenburg. Op het prachtige plein vond dan ook de streekfoodbattle plaats, inderdaad het tweede persmoment. De Valkenburgse kok, Hubert Haenen en zijn vrouw, waren ook al druk bezig met het opbouwen en brachten twee geweldige ovens mee, waarvan één op hout gestookt was. De gehele opstelling van beide koks en onze prachtige vormgegeven bus en meegenomen attributen creëerden een prettige sfeer voor zowel deelnemer als publiek. Tussen het bereiden en proeven door werden de burgemeesters, koks en andere betrokkenen geïnterviewd door ondermeer de Stentor en Hart van Nederland (SBS6). Ook het publiek werd hierbij om een mening gevraagd en ook zij lieten de meegebrachte en bereidde heerlijkheden zich heerlijk smaken.

‘s Middags, na de streekfoodbattle trok de burgemeester van Ommen erop uit om nog meer mensen kennis te laten maken met de gemeente Ommen en haar verscheidenheid aan smaken en geuren. Zo zijn de bezoekers van het Drielandenpunt in Vaals in aanraking gekomen met Ommen waarbij de VW-busje de eyecatcher was. De volgende dag ging de tocht terug richting Ommen waarbij gestopt werd op diverse plaatsen langs de route, waaronder Maastricht. Ook daar konden belangstellende op de foto met de bus. Met deze foto kunnen ze meedoen aan de like&win actie door minimaal 15 likes voor hun foto te verzamelen en zo kans maken op de vele prijzen. Aan het einde van de vrijdagmiddag stond de bus weer in Ommen en is toen bij de CSI3 neergezet. Een prachtig international springconcours dat in het buurtschap Stegeren plaatsvond.

Nu vraag je je wellicht af of de doelstellingen zijn behaalt? Inderdaad, donderdagavond heeft Hart van Nederland een item van twee minuten getoond over de battle, stond de pr-stunt op de voorpagina van de Stentor én in de regio-editie Vechtdal, alle lokale kranten, radio en tv-interview op de dag van vertrek en als kers op de taart is de Ben jij al Omm’? bus als rode draad gebruikt in het programma Heerlijk Overijssel van RTV Oost.

Kortom, de campagne Ben jij al Omm’? heeft Ommen landelijk onder de aandacht gebracht en daarmee is de doelstelling bereikt.

Op naar de volgende campagne! Interesse? Neem de contact met ons op!